woensdag, mei 07, 2008

Koude rilling

Ik heb me voorgenomen om de politiek achterwege te laten in de blogs die ik vanaf nu schrijf. Geen namen dus van politieke leiders, geen symbolen van politieke partijen, geen reacties op politieke uitspraken en beslissingen. Dat is niet altijd eenvoudig als je in Italië woont, werkt, leeft...

Vorige week was ik in Nederland, in Amsterdam om precies te zijn, waar ik een schitterende koninginnedag mee mocht maken, gespeend van welke politieke kleur dan ook. Iedereen is eensgezind “oranje” die dag.
Twee dagen vóór dit feest sloeg ik een krant open en zag de volgende foto, gemaakt in Rome na de burgemeestersverkiezingen...


Ik voelde een koude rilling over mijn rug lopen.

1 opmerking:

Anoniem zei

En dit is dus wat mij enorm, maar dan enorm beangstigd hier in Italie!! En dat heeft me zelfs te denken gezet weer terug te keren naar Nederland...