vrijdag, oktober 10, 2008

Goudkoorts


Terwijl de wereld economie keihard onderuit gaat en de beurzen in een vrije val zijn geraakt waar het einde nog niet van in zicht is, heerst in Italië de goudkoorts. Vorige week bereikte de jackpot van de lotterij SuperEnalotto een nieuw record door boven de 75 miljoen Euro te stijgen. Drie keer in de week maakt men kans op deze superpremie door te proberen om op 90 getallen er 6 goed te raden. Voor de trekking van gisteravond werden 50 miljoen combinaties gespeeld, maar nog steeds viel de “sei” niet. En dat betekent dat je jackpot nog verder is opgelopen: 80 miljoen voor de trekking van morgen.
Ik ga zeker weer voor een paar euro spelen, nooit geschoten is altijd mis, al zegt de kansberekening dat je in je leven meer kans hebt om door de bliksem te worden getroffen dan om de SuperEnalotto te winnen.
Rest mij alleen nog te bedenken welke bank ik blij zal gaan maken met al die miljoenen of misschien is het toch maar beter om een flinke kluis in mijn nieuwe villa in de Toscaanse heuvels te laten bouwen.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi...
En wie speelt niet..
Dit is een uitstekend voorbeeld van hoe het in Italie is....zwart werk, slechte salarissen, sociale zekerheid en ziekenfonds....
Maar de hoogste premie ter wereld....tweestrijdig..
Groetjes

Ron Roelandt zei

In mijn dorp heeft gisteravond iemand een miljoen euro gewonnen in de Superenalotto. Ze vertelden het me vanmorgen op mijn werk.
Mocht iemand na deze regels nog twijfels hebben: ik was het niet.
Maar die "goudkoorts", zoals je het noemt Liesbeth, het hoort bij Italië. En hoe slechter het gaat, hoe hoger de koorts stijgt.

Paula di Paola zei

Het is inderdaad een fenomeen, maar gelukkig niet alleen maar in Italie. Ik ben ook iedere keer verbaasd, hoeveel families zich een zondag "bederven" om de hele dag afhankelijk te zijn van de voetbaltoto... en vergeten van de rest van het leven te genieten!